Service Management met oog voor de klant en hart voor de zaak

Goede service leveren aan uw klanten is belangrijk. Maar u wilt dit steeds doen op een efficiënte wijze om er zeker van te zijn dat ook uw eigen organisatiedoelstellingen behaald worden. Het vergt een manier van werken waarin aandacht moet zijn voor een eenvoudige klantenmelding, de optimale planning, de beschikbaarheid van benodigde onderdelen, de juiste (mobiele) tools voor uw service engineers en efficiëntie bij verplaatsingen op locatie. Dit kritische samenspel van activiteiten vergt inzicht en ondersteuning. Maar u wilt ook de kosten goed in oog houden.

Op alle genoemde vlakken biedt Rimses uitkomst. Rimses is zeer bekend als CMMS (Computerized Maintenance Management Systeem) maar het beschikt ook over een uitgebreide waaier aan functionaliteiten voor het service management. Het voordeel van Rimses ten opzichte van reguliere Service Management systemen is dat Rimses een integrale oplossing biedt die verder gaat dan de meeste systemen.

Perfect plannen

Niet al het werk laat zich eenvoudig plannen. Dit geldt zeker voor Field Service Management. Behalve regulier en gepland onderhoud bestaat het werk voor een belangrijk deel uit het inspelen op ongeplande klantenmeldingen van verschillende prioriteit. Juist daarom is het van belang dat u beschikt over een eenvoudig maar volledig systeem om te plannen.
U wilt zien wie, met welke competenties beschikbaar is. Ook wilt u direct een overzicht van het gehele werkaanbod gegroepeerd naar een selectie van uw keuze. Rimses biedt een grafisch planbord dat u daarbij kan helpen.

Onderdelen

Rimses bevat out of the box logistieke mogelijkheden die normaliter eerder verwacht worden van een ERP systeem. U definieert uw artikels, uw leveranciers en uw magazijnen. Een magazijn kan ook de stock in de wagen zijn. Door deze cruciale informatie steeds ter beschikking te hebben, grijpen uw mensen nooit mis en stijgt tegelijkertijd ook uw klantentevredenheid.
Wist u trouwens dat er veel administratie, tijd en dus geld verloren gaat bij het inkopen van onderdelen? Hoe is dat voor uw organisatie? Rimses biedt ook hiervoor een oplossing. De E-catalogus die Rimses heeft met o.a. Tradcom geeft u de mogelijkheid efficiënt  in te kopen. U hoeft zich geen zorgen te maken om een langdurige proces van leveranciersselectie en het eindeloos zoeken naar de juiste onderdelen.

Mobiel werken

U wilt dat uw field service engineers ook onderweg of bij de klant beschikken over alle benodigde informatie met de juiste tools. Rimses Service biedt deze mogelijkheid met hun mobiele platform. Een robuust toestel bevat alle nodige informatie om het werk goed uit te voeren. Er is toegang tot alle informatie van een toestel of installatie, de historiek van eerder uitgevoerd werk en zelfs tot de nodige documentatie. Direct na de uitvoering van het werk kunnen de uren en de onderdelen op het werkorder worden geboekt en kan het werkorder worden afgesloten.

Field Service Management is beschikbaar in onze oplossing:Rimses Service.

Bepaalde functionaliteit die hierboven beschreven is, is tevens beschikbaar in andere versies van Rimses. Realdolmen informeert u graag.